tisdag 1 maj 2018

Eländigt stillsamt...

.. Det är nästan så jag blir lite frustrerad nu hur långsamt allt går. Eller hur stilla det egentligen är.

Vi (läs jag) håller på med garagetömningen ännu, farsan orkar inte riktigt hjälpa till å 95% av sakerna är hans/vet han vad är. Så de e liiiite just svårt att sortera när man står å håller i en pryl å har inte en blåblek aning om vad det är för nåt. Dvs, ska det sparas, slängas eller säljas?!



Det är av den här orsaken jag länge (redan ett par år) har sagt att yttravinden ska tömmas, för hur jag än bärgar mig åt, så orkar inte jag lyfta ner 3-pers soffa via en spiraltrappa. Å inte orkar jag det heller när dom sen e borta, alltså föräldrarna. Borde ha tagit itu med det här redan för 10 år sen.

Inte nog med det, så har det varit problem med slääpon. Ibland behagar den lysa, ibland inte. Ibland funkar broms, å inte blinkers. Ibland funkar blinkers till höger, men inte till vänster osv. Farsan har bytt stöpsel på bilen min (den enda som har dragkrok för tillfället), å sku byta stöpseln på slääpon typ i morron.



Hittade lite rariteter längst in i garaget, det har nog blivit röjt å städat i garaget sen dess, men morsan hade inte vetat vad hon ska göra med dessa, så därför har dom blivit sparade. Borde ju hitta en samlare till dessa, så dom får en rättfärdig ägare! (å den som e härifrån förstår humor in "Röd Pito Färg"... höhö)



Får se om jag alls orkar med städningen idag, eller om jag donar på på andra sidan. Tänkte försöka få upp dörren som är igenspikad, samt försöka få ut ett par soffor därifrån, som absolut inte går att sälja, å lasta dom på slääpon. Så man lixom har ett lass färdigt i moron när man kommer hem från jobbet, bara att haka i å köra ti ekorosk.

Har hittat en spännande lucka vid första kvisten, tyvärr fick jag inte upp den med milt våld, men ska se om jag vågar försöka öppna den idag.. Åtminstone var det en springa där så man kunde kika in.



De e lite lustigt, man e lixom uppväxt i huset, men aldrig lagt märke till detaljer.

Nåja, ska kolla en film nu å käka lite frukost innan man beger sig iväg till biskopsgatan.

1 kommentar:

  1. Jordfel!
    Det är det mest vanliga felet när det gäller släpvagnsbelysning.Antingen i kontakten eller i bakljusen. Kan bli lite lustiga symptom när jorden inte fungerar. Bromsljusen blinkar, bakljusen slocknar när man bromsar eller att båda blinkjusen blinkar turvis. eller nåt annat kul
    Beo

    SvaraRadera