fredag 25 maj 2018

Ibland är det tur..

... att man inte har nån tidspress på sig när det gäller huset.

Har minst sagt haft väldigt fullt upp med precis allt annat, fotosäsongen har satt igång, GDPR-lagen har trätt ikraft (och därmed skapat en del huvudbry för min del), å en hel del massa annat.

Garaget är inte färdigstädat, men .. i ärlighetens namn, så sket jag i det. Det är inte mina grejjer som är där, å det är inte mina grejjer som ska rymmas dit.

Började se ljuset på tunneln på skrotsorteringen, tills jag gick omkring idag å lyfte på lite grejjer åååå.. hittade ett hörn till med skrot som ska sorteras.. Oh no!


Det här är alltså första hörnet, där jag började se ljuset i tunneln...


Mässing sorterat från vanligt skrot.


En intressant (?) grej jag hittade, som jag inte har en jäääkla blåblek aning om vad är!

På ett sätt, fast man tycker det känns jäkligt ändlöst, så.. me tanke på hur det såg ut när jag började, alltså i hela huset, så.. kan man ju faktiskt gå omkring nu! Okej, mkt är nog tackvare att trädgårdsmöblerna är ute, dom tar rätt mkt plats.

Nåja, i helgen blir det att fortsätta dona å fixa på där. Kanske kanske man så småningom kan börja göra nåt spännande oxå. 

1 kommentar:

  1. Det liknar en avstängningsventil till en gammal toastol. Du vet den där modellen med tanken uppe under taket och sen en tunn kedja ner som man rycker i. På bilden är den uppochner.
    Beo

    SvaraRadera