onsdag 6 juni 2018

Paus..

... Nu blir det lite paus igen ett tag.

Inkommande helg är det pedersöre truckmeet, sen är det roadrockets american car meeting, å sen är det midsommar, så lär inte ha speciellt mkt tid till övers nu just inte.

Sista skrotet åkte iväg igår, eller det är egentligen en lögn. Jag förklarade den här skrotrundan klar för denhär gången, men vet nog att det kommer mera sen senare i sommar. Vet inte hur mkt skrot som finns på yttravinden, så det lär nog komma mera! Men.. för den här gången!

Här är en liten film, dock inte helt uppdaterad, men iaf bättre än förra filmen!



Morbror hade gissat på 500kg skrot, första varvet var just över 400 kg, å nu kom det lika mkt till, så ;)

Barndomsvännens syster hade taggat mig i ett inlägg på en loppissida där en byggnadslärare erbjöd sig göra husritningar, så han ska komma å kolla nudå å ge offert på en ritning! Spännande! Då kanske man får lite klarhet i vad som går att göra, å vad som inte går att göra.

En annan bra sak är att ÖT råkade sådär lägligt publicera en artikel om en familj som nyligen renoverat ett hus i skata, såå, ska försöka se om jag sku få göra ett besök och höra lite tankar. Dock hade det tagit 4 år att renovera upp (visserligen dubbla storlek av den yta som jag ska renovera), å dom hade gjort det mesta själv förutom el, vvs å plåt. Hur som helst, sku va jäkligt intressant å få fara å se, å få tips å råd!

Just nu håller jag lite på jagar folk som har koll på saker å ting, folk som varit med, folk som har gjort.

Under dessa veckor med paus tänkte jag dessutom försöka sammanställa en mapp med tankar å idéer, så jag har allt på ett ställe. Nu just e de mesta utspritt på datorn. Samt försöka få in lite offerter.

Så att sådant, fysisk paus blir det nu som sagt! :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar