tisdag 29 maj 2018

Wow...

.... Det börjar märkas skillnad... Iaf lite.

Alltså.. det börjar nästan bli organiserat kaos nu istället för oorganiserat kaos!

Första skrothörnan blev skrothörn pånytt. Men nu e de mera sånt som... Ja inte riktigt vet vad det är, å går det som skrot, eller ska de ti ekorosk?!


Andra skrothörnet fick bli... mitt hörn! Blev lite stridigheter, å eftersom jag har inte rum för 2 stora läderfåtöljer i min kämppä, å int ens rum för så mkt mer, så fick det bli lite förvaring här istället. Ja, ni ser ju på bilden vilken modell av fåtölj det är, å den som varit hit ti min kämppä, inser nog rätt fort att jag har ingenstans å ställa 2 st såna. 


Här e lite bättre bild på bruna stenåldersfåtöljen oxå. Efter att ha provsuttit den hela dagen, halvt legat i den, trott ja ska fall ur den trehundrasjuttiotolv gånger, så har ja konstaterat att ja vill ha den! 


Den är totalt jävla livsfarlig, för man kan ligg nästan så.. jaa.. alltså man e tvärsäker på att man vinkar över ;D 

Filma lite igår oxå, men blev rätt stor film, så måsta lägg upp den på utube innan ja fick in den hit :/ Nååja, huvusaken att den syns iaf! 




M var med igårkväll å hjälpte mig bära ut fåtöljerna, så rummet, lilla köket, är i princip tömt nu. Glömde ju förstås ta bild men.. Fick ihopbuntat några rullar med nå rör å ledningar oxå, skönt å slippa krångla med dom. 



Papsen har varit så duktig å kört till ekorosk flera gånger, så tacksam att han hjälper till. Fast han inte behöver! Jag har lixom inte frågat honom, hade nog lixom räknat med att göra det själv, så nog e ja tacksam att han kör nog! 

Hade hittat en skrivbordslampa som jag hade tänkt slänga, men ju mer jag tittar på den, desto mer vill jag ha den ;D Vet inte om den fungerar, men den e nog så retro så... jaa-a, ja vet int va! Om ja inte minns riktigt galet, så hade moffa denhär i verkstan. 


Ett lass skrot åkte iväg igår oxå, å ida kommer nya tunnor att lasta i! Så jäkla nyfiken på vikten, eftersom de e mkt gjutjärn. Skönt att slippa det, för det har nog onekligen tagit mkt utrymme det oxå!

Så tacksam över att ha M med på denhär resan, speciellt då allt känns hopplöst. Berättade igår lite hur ja tänkt då vi satt där å funderade. Å nån som faktiskt fick se vilket jäkla jobb det är med allt ;D 

Ikväll tror jag det blir "ledigt", får se hur det känns. Nu dags för jobb! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar