onsdag 18 april 2018

Bankar huvudet i bordet...

.... Herr M som jag brukar snarvla med dagligen tyckte jag lät lite negativ idag. Kommer inte ens ihåg vad vi diskuterade, men jo, han hade nog rätt, för nu känner jag mig riktigt negativ!

Funderingar hit å dit, upp å ner, fram å tibax, å så tibax på ruta 1, å så snurrar man iväg åt nåt håll, å så åter igen tillbaka. Okej jag må måla fan på väggen, men jag försöker tänka lite ekonomiskt oxå. För det här blir nog en renovering som blir dyr ändå.

Nu känner jag mig för tillfället riktigt uppgiven, efter att ha gått tillbaka till tankar om ikea-kök, då jag insåg att den modell jag var intresserad av, bodbyn, är OFF WHITE. Off white mot en vit disko? Ocd-nervsläpp? En aningen jo.

Om jag ska förklara hur min färg-ocd-hjärna fungerar, så kanske jag gör det enklast med vardagsrummet. Väggar, tapet och golv har jag inte direkt kunnat påverka här, men väggarna är målade vita, en fondvägg är silver, grå å svart å lite vit. En vägghylla som lämna hit, är vit. Min billy är vit, min printer är vit, mitt tv-bord är vitt, mitt soffbord är vitt, mitt sidobord är vitt, min taklampa är vit.

Allt tekniskt (förutom printern) är svart. Mitt skrivbord är svart, min soffa är svart. Mina blomkrukor är vita, och en såndär ställning där man kan lägg många krukor är vit. Min ena matta är svart å grå. Min andra matta är svart grå och t.o.m gråbrun. Och mina gardiner är svart/grå/vita/genomskinliga.

Ni börjar se mönstret, right?

Så min ocd-hjärna klarar inte av detta:



Och inte klarar min ocd-hjärna av detta heller:




Vad min hjärna däremot klarar av är detta:


Nej, tänk om - tänk rätt. Huhhu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar