torsdag 12 april 2018

Duktiga jag...

....


Tog itu med en av dom där sakerna som var på "jag sku måsta"-listan igår, å de va bara av ren å skär tur. Nämligen snacka med morbror! Så det löste sig bra! Hade bett farsan ringa morbror, men han har bara huvudet fullt me jobb, å morsan sa de kanske bättre hon ringer, men hon glömd å bort det, så jag tog helt enkelt saken i egna händer idag å fixa undan ett problem! :)

Fint så!

Å igår morse funderade jag ju på om jag eventuellt sku börja plocka lite där i helgen, å jo, den tanken har nog grott i huvudet. Visst, jag ska på mässan oxå, så de lär nog bli full dag både lördag och söndag förmodligen, men jag brukar ju stiga upp från mornen på helgerna (jag bruk vara lycklig om jag sover till halv 7), så ja tänkt fara dit redan halv 8 - 8 tiden å börj sorter lite å ordna ihop sånt som ska slängas, sånt som ska gås igenom å sånt som ska ti gårdsloppiset sen.

Jag är seriöst så jädrans nyfiken på va de e för golv som gömmer sig där under!


Inredning då? Jo, jag vet att det är att gå händelserna långt i förväg här nu, men det är såntdär avslappnande jag funderar på ibland, när jag inte orkar tänka på bekymren ;D

Jag är ju högblanks-älskare, svart/vitt/grått osv. Absolut inte träfärgat! Men nu e de ju faktiskt så då, att man ska ju tänka 25-30 år framåt oxå.

Så att jo, jag hade tänkt mig en lightversion av lantligt/shabby, alltså int gå fullt ut. Men åsidosätta min kärlek för högblankt å satsa på nåt enkelt vitt istället. Nu syftar jag alltså på köket då. Jag tänker inte heller köra på helvitt (vitt golv, vita väggar, vita skåp, vitt tak), för det blir alldeles för vitt!

Det här är väl ungefär nåt i den stil jag tänker mig (bild från pinterest, börjar ha så dåligt med egna bilder nu, innan ja ta't flera)



Ett såntdär mindre delikat problem är placeringen av fönster. Jag vet inte riktigt hur dom hade tänkt nu igen. Min tanke var ett L-kök, men...


Alltså sådär grovt måttat, så är det en handsbredd mellan väggen å fönstret i det hörnet... Såå... seriöst? Jag vet inte heller om jag direkt vill döda fönstret, för det kommer så bra ljus in i hela rummet. Om jag inte minns helt fel så är fönstren såpass lågt placerade, så det går inte att laga arbetsbänken jämnt med fönstret, då får man för låg arbetsbänk..

Man kommer ju minsann att få fundera å kompromissa å fundera igen, å ändra sig, å sucka å stöna innan det här är klart. Rum nr 3 och 4 (skafferiet å vessan) ska jag iaf försöka få bort väggen emellan, eller åtminstone öppna upp, så jag får ett stort skafferi där, då får man ju bort en del av köksskåpsbehovet. Men sen själva arbetsytan behövs fortfarande. Å jag som skrev ovan att jag funderar på inredning som avslappning? Höhö ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar