fredag 13 april 2018

Väggar?

Nu är jag åter igen händelserna väldigt i förväg, men som sagt, jag gillar att tänka framåt ;) Låååångt framåt ;)

Från att bara riva upp golvmattan i helgen, slog de mig att jag kan ju lixom riva upp väggen oxå. Eller tapeten. Eller va de nu riktigt är, jag kan inte riktigt definiera vad det är som är lagt på väggarna. Skivor är det ju definitivt inte, för när man va liten å sku lägga upp planscher på sina idoler på väggarna så endera lossna ritstiftet eller så fick man trycka sönder fingrarna när man sku ha fast det i träväggen som förmodligen finns bakom. Men jag kan gott och väl tänka mig att även här finns det tidningspapper.

Jag är sådär i valet å kvalet med väggarna. Alltså på insidan. Å egentligen är det bra att jag är händelserna i förväg, för nu hinner man åtminstone fundera på saken, så man inte gör fel beslut sen.

Det finns ju dom som tar fram stockarna å bara målar rakt på, charmigt på ett sätt jo, men jag tror inte det är riktigt min grej inte.

 Bild från google.

Jag inser nu när jag såg det här, att det definitivt inte är min grej.

Följande problem är bröstpanel eller va tusan det nu heter, dess vara eller icke vara?! Snyggt är det ju förstås, men jag undrar hur irriterad jag blir när man ska lägg t.ex en bokhylla mot väggen?! Tror nog nästan jag får skrota den funderingen oxå.

Vinden är oxå ett stort frågetecken. Men det kanske är mer relevant ifall pengarna räcker till så att säga. Det är en otroligt fin vind (ni ska så få se bilder i helgen om jag vågar mig upp dit igen), men ska den tas i bruk så måste det isoleras, nu fungerar den som bastu på sommarn och kylskåp på vintern. Samt att trappan måst nog förflyttas/ändras isåfall, nu är det såndär 10cm-rakt-upp-trappa.

Tanken har emellanåt slagit mig att helt ta upp mellantaket, men seriöst, det blir ju ändlöst högt i tak då. Från förr e de högt i tak, alltså över 3m tror jag det var (3,20?), så vinden till då, 5m? 6m?

Så.. Jo dehäran, ja vill ha ny taklampa, ja måst hyra en skylift... ;) Så nä, kanske jag skippar den funderingen.

Vet inte riktigt vad jag sku göra med vindsutrymmet, kunde ju kanske fungera som hobbyrum? Jag har ju min lilla vävstol som ska rymmas nånstans oxå.  Jaja, det är nåt jag får fundera på sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar