onsdag 11 april 2018

På tal om grunden..

... Känns som att jag inte får mkt "pappersjobb" gjort nu inte, tycker mest det är "jag sku borda", å sen lämnar det där ;D

Men jo, på tal om grunden... Så har jag några mindre trevliga bilder, såndära bilder som inte gör saken bättre iallafall..






På sista bilden sern ni mängden vatten som var i källarn... Tror inte dethär direkt förbättrar situationen för.. ja.. allt som är under marknivå. 

I helgen ska jag försöka hinna/orka gå med kameran på andra sidan å få lite bättre foton, men som sagt, det är ett förvaringsutrymme för tillfället, så där finns massor me prylar. Alltså allt från gamla fönster, till soffor, till däck, till gamla terasstaket, nya omoderna handfat å vessor osv osv osv. 

Var upp å kika på den gamla soffan igår, som jag inte kom ihåg hur såg ut.. Men jag måst nog medge att den kanske inte var i min smak direkt. Jag hade ju hoppats på att den var mer en såndär.. kökssoffa, typ sånhär modell 


(bild från google). Men så var ju inte fallet. Utan en betydligt mer robustare massiv soffa. Jag börjar lixom förstå varför dom inte fått ner den alls. Och iom det så tror ja planerna sket sig om var jag hade tänkt placera den... :/

Tror jag ska i helgen oxå, om jag orkar, kanske börja förflytta lite saker från köket/vardagsrummet, så man sku få ta upp golvmattan i nåt hörn, å börja kolla va det finns för plank undertill. Så himla nyfiken! Det där gråmålade golvet i stora köket var ju inte så himla snyggt, men det som finns under golvmattan å tidningarna, det kan vara en liten skatt i sig! Jo, tammetusan, i helgen ska jag nog göra nåt där iaf! Inte blir det nåt gjort med att sitta å säga "Jag sku borda.." ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar