måndag 16 april 2018

Stillastående

... Det blir lite stillastående projekt dehär nu just, å väldigt frustrerande.

Jag kan egentligen inte göra så mkt mer, innan garaget e uppstädat, marken är torr å snön är borta nu. Å garaget e till stor del översvämmat med vatten. Det händer varje år, så inget nytt med det, men som sagt, frustrerande.

Morsan å jag stod nästan hela dan igår å försökt laga rännor så vattnet sku rinna bort, tog ut ett par vita trädgårdsmöbler som vi har, å räfsade lite där vi brukar ha dom (tackolov ett torrt ställe uppefter staketet), å vi drack eftermiddagskaffe där! Riktigt skönt!

Men både danslavan å terassen e full med snö å is ännu :/

Nåja, bara å vänta nu. Under tiden kan jag ju lösa lite pappersjobb, som att höra med banken, å det gjorde jag just precis! Så smidigt när man kan skicka meddelande när man har frågor, sen om jag behöver ansöka pånytt så är ju en annan femma.

Mäklare för värdering har jag på klart redan, ska försöka få iväg ett mail till idag, till nån byggnadssnubbe på stan.

Fick tips om att en gemensam vän har nyligen fixat bergsvärme, så henne ska ja fråga ut en hel del oxå om hur det funkar osv och va dom tycker!

Var på mässan igår igen en sväng och pratade med Zacus om kök. Måste medge det att dom hade väldigt knepiga system. Dels hade dom lägre skillnad mellan golv å nedersta låda, vilket betyder att man fick in en låda till. Utöver det, så hade dom .. Ja hur sa han nudå, de va ju de där med att komma ihåg all info man har fått.

Dom hade alltså 2 lådsystem brevid varann, i den ena fanns såndär pop-up strömuttag å inte i den brevid, så när han drog ut lådorna så såg man vilken skillnad det var i storlek. Förstås den med el-uttaget så måst ju spara rum bakom lådorna för just det, helt logiskt.

Men imponerande storlek! Ja, XL-serie hette de tydligen, kolla på deras hemsida just.

Jag försöker sträva efter att inte blanda in så otroligt många firmor i själva byggskedet, å zacus/kronqvist så sköter ju både planritningar, planering av kök, badrum å grovkök. Samt att deras utbud var rätt stort!

4 kommentarer:

  1. Apropå kök. Uteslut inte IKEA. De har blivit mycket bättre än de var för tio år sen. Helt klart prisvärda lösningar.

    Beo

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, IKEA finns nog kvar i tankarna! Hade plockat ihop ett test-kök i deras planeringsprogram, tror det blev 53 tusen kr att kosta, å då med alla vitvaror! Så inte e de dyrt inte, men helt klart prisvärt!

      Radera
  2. Om du tänker ta vitvaror från IKEA så jämför priserna mellan sverige och finland. Sist jag kollade så var de betydligt billigare i finland.
    Beo

    SvaraRadera